جستجو

سریال جنگل آسفالت

سریال بازی مرکب

بازی ماهی مرکب ( Squid Game ) ، یک مجموعه تلویزیونی درام تولید کشور کره جنوبی است. نویسندگی ، تهیه کنندگی و کارگردانی این سریال را هوانگ دونگ هیوک انجام داده است. از بازیگران اصلی این مجموعه می توان به  لییونگ جائه ، پارک هائسو ،  وای ها جون ، یونگ هو یون ، او یئونگ سو ، هئو سونگ تائه ، آنوپام تریپاتی و کیم جو ریونگ اشاره کرد. بازی مرکب توسط نتفلیکس توزیع شده و در 17 سپتامبر 2021 در سراسر جهان منتشر شد. این سریال با بودجه 21.4 میلیون دلاری و در 9 قسمت پخش شده است . موسیقی این سریال توسط جون جائه ایل ساخته شده و شامل 20 ساند ترک است.

 

سریال بازی مرکب

 

 دانلود رایگان فصل اول سریال بازی مرکب Squid Game

 

نسخه دوبله بازی ماهی مرکب

 

 

 

بازی مرکب فصل اول قسمت اول

 

Red Light - Green Light

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

 

 

بازی مرکب فصل اول قسمت دوم

 

Hell

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

 

 

بازی مرکب فصل اول قسمت سوم

 

The Man with the Umbrella

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

 

 

بازی مرکب فصل اول قسمت چهارم

 

Stick to the Team

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

 

 

بازی مرکب فصل اول قسمت پنجم

 

A Fair World

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

 

 

بازی مرکب فصل اول قسمت ششم

 

Gganbu

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

 

 

بازی مرکب فصل اول قسمت هفتم

 

VIPS

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

  

 

بازی مرکب فصل اول قسمت هشتم

 

Front Man

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

  

 

بازی مرکب فصل اول قسمت نهم

 

One Lucky Day

 

کیفیت 480   کیفیت 720

 

کیفیت 1080   کیفیت 1080HQ

 

 

 

قسمت نهم آخرین قسمت فصل اول سریال بازی مرکب می باشد !

 

 

Squid Game با استقبال تماشاگران روبرو شده و توجه بین المللی را نیز به خود جلب کرد. در عرض یک هفته پس از انتشار، این برنامه یکی از پربیننده ترین برنامه های Netflix در چندین بازار منطقه ای شد. این سریال ، در زمان پخش ، بیش از 111 میلیون بیننده را به خود جلب کرد. با این آمار خیره کننده، از بریگرتون 2020 به عنوان پربیننده ترین سریال شبکه نتفلیکس تا به امروز ، پیشی گرفت. این سریال موفق به کسب نمره IMDB خوب 8.2 از 10 شده است.

 

دلیل نامگذاری سریال بازی مرکب

 

نام سریال برگرفته از یک بازی کودکانه کره ای با نام مشابه است. هوانگ این ایده را بر اساس مبارزات اقتصادی خود در اوایل زندگی و همچنین اختلاف طبقاتی در کره جنوبی برداشت کرده بود. اگرچه او ابتدا فیلمنامه این سریال را  در سال 2009 نوشته بود، اما نتوانسته بود تایک شرکت تولید کننده برای تأمین هزینه این ایده پیدا کند؛ تا اینکه Netflix در سال 2019 به عنوان بخشی از تلاش خود برای توسعه برنامه های خارجی به این ایده علاقه مند شد.

 

داستان سریال بازی مرکب

 

این مجموعه حول مسابقه ای می چرخد که درآن 456 بازیکن ، از قشرهای مختلف شرکت کرده اند. هر کدام از این افراد بدهکار بوده و به طمع جایزه وارد این بازی مرگبار می شوند. بازیکنان بازی مرکب ، یک سری بازی های کودکانه را انجام می دهند تا شانس برنده شدن 45.6 میلیارد پوند را داشته باشند. بازیکنان ، در صورت باخت هر مرحله یک مجازات مرگبار دریافت خواهند کرد.

 

سئونگ گی هون (با بازی لییونگ جائه)، راننده مطلقه و بدهکار ، برای بازی در یک سری بازی های کودکانه دعوت شده است تا به یک جایزه نقدی بزرگ دست یابد. با پذیرش این پیشنهاد، او به مکانی نامعلوم منتقل می شود.سئونگ در آنجا خود را در بین 456 بازیکنی می بیند که همگی مانند خود او نیازهای مالی زیادی دارند. بازیکنان ماهی مرکب، مجبور به پوشیدن لباس ورزشی سبز رنگ هستند. آن ها همیشه تحت مراقبت افراد نقاب دار با لباس های مجلسی صورتی قرار می گیرند. بازی ها توسط فرمانده که ماسک مشکی و لباس مشکی بر تن دارد نظارت می شود. بازیکنان به زودی متوجه می شوند که باخت در این بازی منجر به مرگ آنها می شود. اما مرگ هر بازیکن 100 میلیون پوند به جایزه بالقوه 45.6 میلیارد پوند اضافه می کند . سئونگ گی هون، در رقابت با دیگر بازیکنان که شامل دوست دوران کودکی او ، چو سانگ وو هم می شود ، سعی دارد تا از پیچ و تاب های فیزیکی و روانی بازی ها جان سالم به در ببرد.

 

بازیگران اصلی سریال

 

  • لییونگ جائه در نقش سئونگ گی هون: او بازیکن شماره 456 و قمارباز است.گی هون یک راننده بوده و با مادرش زندگی می کند. هدف او از شرکت در بازی این است که بدهی های فراوان خود را تسویه کند.او می خواهد ثابت کند که از نظر مالی دارای ثبات است تا بتواند حضانت دخترش را قبل از عزیمت به ایالات متحده با مادر و ناپدری اش به ایالات متحده بدست آورد.
  • پارک هائه سو در نقش چو سانگ وو: بازیکن شماره 218 که رئیسیک گروه سرمایه گذاری در یک شرکت اوراق بهادار و دوست دوران کودگی گی هون است. او از گی هون کوچکتر و دانشجوی بسیار با استعدادی بوده که در دانشگاه ملی سئول تحصیل کرده است.سانگ وو به دلیل سرقت پول از مشتریان خود، تحت تعقیب نیروهای پلیس قرار دارد. او میلیاردها وون بدهکار بود و حتی خانه مادرش را رهن کرده است.
  • وی ها جون در نقش هوآنگ جون هو: او یک افسر پلیس است که به عنوان نگهبان بازی، برای پیدا کردن برادر گمشده خود وارد بازی ماهی مرکب می شود.
  • یونگ هو-یون در نقش کانگ سا بایوک: او بازیکن شماره 067 و یک مهاجر از کره شمالی است.او می خواهد تا اعضای بازمانده خانواده خود را پیدا و بازیابی کند. خانواده او هنوز در آن سوی مرز هستند. او به دنبال این است که در خانه ای با مادر و برادر کوچکش زندگی کند.
  • یونگ سو در نقش ا ایل نام: او بازیکن 001 ویک مرد مسن با تومور مغزی است، که ترجیح می دهد در بازی بمیرد تا این که در دنیای خارج در انتظار مرگ بنشیند.
  • هئو سونگ تائه در نقش جانگ دئوک سو: او بازیکن 101 ویک خلافکار است که برای تسویه بدهی های عظیمی که در قمار دارد ، وارد بازی می شود.
  • آنوپام تریپاتی در نقش عبدالعلی: بازیکن 199 و مهاجری از پاکستان ، که پس از امتناع کارفرما از پرداخت حقوق وی ، وارد بازی می شود تا خانواده جوان خود را از نظر مالی تأمین کند.
  • کیم جو ریونگ در نقش هان می نیو: او بازیکن 212 و زنی اسرارآمیز است که ادعا می کند یک مادر مجرد و فقیر است.

 

بازیگران مکمل سریال بازی مرکب

 

  • یو سونگ جو در نقش بیونگ جی: بازیکن 111 و پزشکی که به طور مخفی، با نگهبانانی که فاسد هستند، همکاری می کند. او در ازای این که اعضای بدن شرکت کنندگان مرده را جابه جا می کند،اطلاعاتی در مورد بازی های آینده کسب می کند.
  • لییو-می در نقش جییونگ: بازیکن 240 در بازی مرکب، زن جوانی است که به تازگی از زندان آزاد شده است. او پدر خود را که متجاوز بوده، به قتل رسانده است.
  • کیم سی هیون در نقش بازیکن 244: او کشیشی است که در طول بازی ایمان خود را دوباره کشف می کند.
  • لی سانگ هی به عنوان بازیکن 017: او شیشه سازی با بیش از 30 سال تجربه است.
  • کیمیون تائه در نقش بازیکن 069: بااو با همسرش بازیکن 070 به بازی می پیوندد.
  • لی جی ها به عنوان بازیکن 070: بازیکنی است که به همراه همسرش بازیکن 069 به بازی می پیوندد.
  • کواک جا هیونگ به عنوان بازیکن 278:او به گروه دئوک سو پیوسته و سرپرست او می شود.
  • کریس چان به عنوان بازیکن 276: اودر دور طناب کشی، به گروه گی هون می پیوندد.
  • کیمیونگ اوک نقش مادر گی هون را ایفا می کند.
  • چو آه این ، در نقش سئونگ گائ یونگ، دختر گی هون بازی می کند.
  • کانگ مال گئوم به عنوان همسر سابق گی-هون در این سریال نقش آفرینی می کند.
  • پارک هی جین در نقش مادر سانگ وو ظاهر می شود.
  • پارک سی وان در نقش کانگ چئول ، برادر کوچکتر سای بایوک بازی می کند.

 

واکنش عمومی به سریال بازی مرکب

 

در حالی که همه بازیگران این مجموعه، در هفته های پس از پخش بازیSquid شاهد افزایش تعداد فالوئرها در حساب رسانه های اجتماعی خود بودند، یونگ هو یونیکی از بزرگترین افزایش ها را مشاهده کرد.دنبال کننده های او  طی سه هفته پس از پخش این سریال، از حدود چهار صد هزار به بیش از 13 میلیون رسید. در اکتبر 2021، برند مد لوئیس ویتون، جونگ هو یون را به عنوان سفیر جدید خود در زمینه مد، ساعت و جواهرات معرفی کرد.

در کره جنوبی، محبوبیت سریال بازی مرکب، منجر به افزایش ترافیک شبکه شد و شکایت SK Broadband علیه Netflix شد. این شرکت به دنبال اخذ خسارت مالی برای افزایش هزینه های استفاده از پهنای باند و نگهداری مربوط به برنامه بود. نکته جالب اینکه، یکی از شماره های تلفن مورد استفاده در این سریال، متعلق به یک شهروند بود. او گزارش کرد که روزانه حداکثر 4000 تماس از مردم دریافت میکند. این افراد تمایل خود را برای اجرای نسخه واقعی بازی اعلام کردند.

از آنجا که این سریال پیش از انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی 2022 معرفی شد، چندین نامزد از برخی از تصاویرSquid Game در تبلیغات سیاسی خود استفاده کردند و مخالفان را در بازی های مشابه به چالش کشیدند. همچنین آن ها از موضوعات مربوط به سریال ، مانند نابرابری اقتصادی به عنوان بخشی از بستر سیاسی خود استفاده کردند.

 

نظر منتقدان درباری سریال بازی مرکب

 

آن طور که به نظر می رسد، این سریال نتوانسته است تا نظر برخی منتقدین را نیز مانند عامه مردم به خود جلب کند.

 کلی لاولر در یو اس ای تودی مینویسد:"بزرگترین نمایش در نتفلیکس ممکن است تنها یک سریال ترسناک ساخت کره جنوبی با نامی از یک جانور و مفهومی خشن و نگران کننده باشد. این سریال تا زمانی که مردم به دوستان خود می گویند که تماشایش کنید ، در راس گفتگوی عامه باقی خواهد ماند. در این سریال 9 اپیزودی ، حسی درونی ، اولیه و دور از ذهن وجود داردکه ترس و به هم ریختگی روانی عمیقی را به دنبال خواهد داشت."

 

او همچنین می افزاید:"بازی مرکب، بلافاصله تداعی کننده فیلم ها، نمایش ها و کتاب های مشابه از جمله فیلم ژاپنی "Battle Royale" در سال 2000 است. چیزی که این سریال را از آن‌ ها متفاوت می سازد این است که بازیکنان در بازی دارای احساس حق انتخاب غلط در وضعیت بد خود هستند. اما وقتی تنها گزینه دیگر آنها بازگشت به زندگی رنج آور و موقعیتی بدتر است، واقعاً چگونه می توان این را حق انتخاب نامید؟"

 

مایک هیل در نیویورک تایمز نیز ، سریال بازی مرکب را یک ملودرام کاملا سنتی و قابل پیش بینی که از دفترچه فیلم های جنگ هالیود بیرون آمده ، می داند. او معتقد است که بازیکنان این بازی ، دقیقا به ترتیبی که تماشاگر انتظار دارد ، میمیرند و این هیچ شگفتی ندارد . او اظهار می دارد که با تماشا نکردن سریال بازی ماهی مرکب ، شما چیزی را از دست نخواهید داد.

 

1400.07.28
Free Download

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

توجه ! قسمت 13 آمرلی منتشر شد .