جستجو

سریال جنگل آسفالت

بيوگرافي بیتا فرهی همراه عکس های خصوصی خانوادگی

فیلم نایس بیتا فرهی یکی دیگر از هنرمندان فعال در عرصه بازیگری است که بیتا فرهی با هنرمندی و نقش آفرینی در فیلم و سریال های گوناگون ، توانسته در زمره بازیگران برجسته قرار گیرد . بیتا فرهی همچنین در عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون و اخیرا در عرصه نمایش خانگی فعالیت های چشمگیری داشته و میتوان گفت بیتا فرهی با نقش آفرینی های بیاد ماندنی و گیرای خود ، یکی از عناصر موفقیت و پربیننده بودن سریال های نمایش خانگی است .

بیتا فرهی و شرح مختصری از زندگی و بیوگرافی بیتا فرهی همراه با تصاویر بیتا فرهی و آثار منخب و برگزیده بیتا فرهی را در عرصه تئاتر ، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و همچنین مجموعه های نمایش خانگی را در ادامه این مطلب میتوانید مطالعه نمایید . با بخش بیوگرافی بیتا فرهی فیلم نایس همراه شوید .

 

بیتا-فرهی

 

زندگینامه بازیگر برجسته بیتا فرهی :

بازیگر سینما و تلویزیون بیتا فرهی ،  در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۳۷ در تهران و در خانواده با فرهنگ و اصیل به دنیا آمد . بیتا فرهی در سال ۱۳۵۹ از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در رشته هنر فارغ التحصیل شد .
بیتا فرهی در ۱۷ سالگی یعنی در سال ۱۳۵۲ با فردی بنام حسن قریشی ازدواج کرد . بیتا فرهی از این ازدواج یک دختر به نام مهسا دارد . مهسا قریشی دختر بیتا فرهی متاهل است و فرزند دختری بنام تسا دارد .
بیتا فرهی در سن ۳۱ سالگی ، با حضور در فیلم «هامون» به عنوان بازیگر ، به دنیای سینما وارد شد و از آن زمان به همراه خسرو شکیبایی ، در طول سال‌ ها در پروژه‌ های مختلف سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرد .
سرانجام در پاییز ۱۴۰۲ بیتا فرهی ، بازیگر برجسته سینما و تلویزیون ایران ، در سن ۶۵ سالگی به دلیل عارضه قلبی و ریوی در بیمارستان بستری و درگذشت . 
 

 

بیتا-فرهی-بازیگر


شرح کلی حرفه بازیگری بیتا فرهی :

بیتا فرهی برای اولین بار در سال ۱۳۶۸، در سن ۳۱ سالگی ، با فیلم «هامون» به نقش «مهشید» در کنار هنرمندان برجسته‌ ای همچون خسرو شکیبایی و عزت الله انتظامی ، ایفای نقش کرد . بیتا فرهی در عرصه سینما از طریق دایی‌ خود یعنی آقای ناصر چشم آذر ، حاضر شد . چشم آذر ، با دیدن بازی فرهی ، او را به آقای داریوش مهرجویی (کارگردان) معرفی کرد و پس از گذراندن آزمون با موفقیت ، به سرعت برای نقش جدید در پروژه‌ های جدید تایید شد .
بیتا فرهی در سال ۱۳۷۹ ، با حضور در سریال تلویزیونی "ولایت عشق" به کارگردانی مهدی فخیم‌ زاده ، نقش آذردخت را بازی و وارد صحنه تلویزیون شد . سپس در سال ۱۳۸۱ ، در سریال "پدر خاک" و در سال ۱۳۸۳ ، در مجموعه "طلسم شدگان" نیز حضدر پیدا کرده و دیده شد . 
بیتا فرهی با کارگردانان بزرگی از جمله احمدرضا درویش ، بهمن فرمان آرا ، مسعود کیمیایی و رخشان بنی اعتماد کار کرد و به همراه خسرو شکیبایی ، یکی از مشهورترین و محبوب‌ ترین زوج‌ های هنری دهه ۷۰ را تشکیل دادند . 

 

بیتا-فرهی-همسر


نقش های برجسته بیتا فرهی :

بیتا فرهی در سینما بازی و نقش های بسیاری را بر عهده گرفت و به بهترین وجه ایفای حضور کرد . قشنگ و فرنگ ، برادرم خسرو ، دوران عاشقی ، بشارت به یک شهروند هزاره سوم ، شیش و بش ، در انتظار معجزه ، خاک آشنا ، پارک وی ، خون بازی و خانه ای روی آب ، از جمله نقش های برجسته بیتا فرهی به حساب می آیند .

 

بیتا-فرهی-فیلم


جوایز و افتخارات بیتا فرهی :

بیتا فرهی طی سالیان دراز بازیگری خود در بسیاری از فیلم ها ، مجموعه ها و سریال ها نقش آفرینی نمود و موفق به کسب افتخارات و جوایز ارزنده ای شد . از جمله جوایز دریافتی و افتخارات بیتا فرهی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و مین جشنواره فیلم فجر برای فیلم در انتظار معجزه .
برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم کراچی برای بازی در فیلم خون بازی .
برنده جایزه بهترین بازیگر زن از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم پیونگ یانگ برای بازی در فیلم خون بازی .
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به خاطر فبلم خون بازی .
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل از بیستمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خانه ای روی آب .
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم کیمیا .
برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هامون .
برنده بهترین بازیگر نقش اول سریال های تلویزیونی از جشنواره دنیای تصویر برای بازی در سریال طلسم شدگان . 


فعالیت های خارج از بازیگری بیتا فرهی :

بیتا فرهی به فعالیت دیگری به جز بازیگری مشغول نبوده و اوقات خود را با تنها نوه اش می گذراند .  


علاقه مندی های دیگر بیتا فرهی :

از جمله علایق بیتا فرهی می توان به ورزش ، کتابخوانی و موسیقی اشاره کرد .

 

بیتا فرهی در سریال های نمایش خانگی زیر نیز نقش آفرینی نموده است :

بیتا فرهی حدود 10 سال پیش در مجموعه سرزمین مادری در نقش مادربزرگ ثروتمند ایفای نقش کرده بود . مجموعه سرزمین مادری هم اکنون در شبکه نمایش خانگی و تلوزیون به طور همزمان پخش می گردد .

مرحومه بیتا فرهی در سریال خانگی بهشت تبهکاران نیز از خود نقشی ماندگار برجای گذارد . بیتا فرهی در سریال جدیدی با نام بهشت تبهکاران ایفای نقش نموده است . بهشت تبهکاران با مضمون تاریخی ، به نویسندگی و کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در مرحله ساخت است و احتمال آن می رود که در زمستان 1402 در شبکه نمایش خانگی منتشر شود . 

 

بیتا فرهی در مجموعه های تلوزیونی نیز هنرمندی کرده است :

بیتا فرهی در مجموعه های تلوزیونی بسیاری بازی کرد و به بهترین وجه ایفای حضور نمود .
مجموعه هایی از جمله : خراش ، خاطره آن شب بارانی ، سرزمین کهن ، طلسم شدگان ، پدر خاک ، ولایت عشق و سرزمین سبز .

 


فیلم و سریال تصادفی - فیلم عواقب


1402.10.15
Free Download

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

توجه ! قسمت 15 سریال آمرلی منتشر شد .