جستجو

سریال جنگل آسفالت

علی نصیریان و اطلاعات کامل از زندگي و آخرين عکسهاي خصوصي و همسر و فرزندانش

فیلم نایس علی نصیریان یکی دیگر از هنرمندان فعال در عرصه بازیگری است که علی نصیریان با هنرمندی و نقش آفرینی در فیلم و سریال های گوناگون ، توانسته در زمره بازیگران برجسته قرار گیرد . علی نصیریان همچنین در عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون و اخیرا در عرصه نمایش خانگی فعالیت های چشمگیری داشته و میتوان گفت علی نصیریان با نقش آفرینی های بیاد ماندنی و گیرای خود ، یکی از عناصر موفقیت و پربیننده بودن سریال های نمایش خانگی است .

علی نصیریان و شرح مختصری از زندگی و بیوگرافی علی نصیریان همراه با تصاویر علی نصیریان و آثار منخب و برگزیده علی نصیریان را در عرصه تئاتر ، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و همچنین مجموعه های نمایش خانگی را در ادامه این مطلب میتوانید مطالعه نمایید . با بخش بیوگرافی علی نصیریان فیلم نایس همراه شوید .

 

 

علی-نصیریان

زندگینامه بازیگر برجسته علی نصیریان :

علی نصیریان متولد ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۱۳ در میدان شاهپور ، کوچه مهدی خان می باشد که از هنرستان هنرپیشگی تهران فارغ التحصیل شده است . علی نصیریان بازیگر ، نمایشنامه‌ نویس و کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون است . علی نصیریان در سال ۱۳۸۰ به‌ عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشته بازیگری نشان درجه یک هنری را دریافت کرد . علی نصیریان در سال ۱۳۲۶ در دبیرستان پیرنیا در چهارراه گمرک با جمشید لایق ، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد و در سال ۱۳۲۹ همزمان با درس دبیرستان ، در کلاس جامعه باربد در خیابان لاله زار هم مشغول به آموختن شد . این کلاس را اسماعیل مهرتاش در سال ۱۳۰۵ راه انداخته بود و در آن موسیقی ، تئاتر و ادبیات درس می داد . علی نصیریان در سال ۱۳۳۰ با خواندن  کتاب هنر تئاتر ، تصمیم نهایی خود را گرفت . علی نصیریان در کلاس تئاتر سعدی که همسر نوشین آن را اداره می کرد هم شرکت کرد . 

 

علی-نصیریان-فجر

 
شرح کلی حرفه بازیگری علی نصیریان :

علی نصیریان افعی طلایی که با الهام از قصه داش آکل نوشته شده بود را کارگردانی کرد . در همین سال در اداره هنر های دراماتیک وزارت فرهنگ استخدام شد . ۱۳۳۶ فهیمه راستکار ، او را با شاهین سرکیسیان آشنا کرد . علی نصیریان در همین سال با فاطمه بیات ازدواج کرد و فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی را که نخستین فعالیت سینمایی او بود ، بازی کرد . علی نصیریان ۳ پسر  و ۴ نوه دارد که در خارج از ایران زندگی می کنند اما اخیرا پسر کوچکتر ایشان به ایران آمده اند .
علی نصیریان در سال ۱۳۷۲ با دعوت مجامع جهانی به تئاتر برمی گردد و نمایش بلبل سرگشته را در آمریکا ، کانادا و آلمان به روی صحنه می برد . علی نصیریان سال ۱۳۸۷ را  یکی از پرکارترین سال های زندگی خود یاد می کند . او در این سال توانست ۹ تئاتر تلویزیونی ، ۳ سریال ، ۱ فیلم سینمایی و ۱ تئاتر صحنه ای را بازی کند . تئاتر سلطان و سیاه در تالار سنگلج رکورد فروش تئاتر را می شکند . 

 

علی-نصیریان-نمایش


نقش های برجسته علی نصیریان :

علی نصیریان در سال ۱۳۶۲ در نقش قاضی شارح  سریال سربداران بازی می کند ، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ ، منحصر به فرد است .
علی نصیریان سال ۱۳۵۹ در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب ، یعنی سریال هزار دستان بازی می کند .
علی نصیریان در فیلم کفش های میرزا نوروز یکی از بهترین نقش های خود را ایفا کرد . 

 

علی-نصیریان-عکس-قدیمی


جوایز و افتخارات علی نصیریان :

علی نصیریان موفق به کسب افتخارات و جوایز بی شماری گردید که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر مرد سینمای ایران .
جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر به بهترین بازیگر نقش اول مرد .
سیمرغ بلورین فیلم مسخره باز انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران .
تندیس شایستگی به بهترین بازیگر نقش مکمل مرد .
برنده جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر به بهترین بازیگر نقش مکمل مرد .

سیمرغ بلورین به برنده سریال شهرزاد .
تندیس حافظ در جشن دنیای تصویر به بهترین بازیگر مرد درام .
برنده نشان دولتی رئیس‌ جمهور ایران شخصیت‌ های برجسته فرهنگی و هنری نشان درجه یک فرهنگ و هنر .
برنده فرهنگستان‌ های چهارگانه ایران . ( فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، فرهنگستان علوم ، فرهنگستان علوم پزشکی ، فرهنگستان هنر ) .
برنده فیلم سال‌ های خاکستر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بهترین بازیگر نقش اول مرد .

سیمرغ بلورین نامزد فیلم شیر سنگی .

نامزد فیلم آقای هالوسومین جشنواره سینمایی سپاس به بهترین سناریو .
نصیریان در سال ۱۳۸۱ در اولین دوره انتخاب چهره های ماندگار ، به عنوان چهره ماندگار عرصه هنر معرفی می شود و در سال ۱۳۸۴ نشان درجه یک فرهنگ و هنر را می گیرد . 

 

علی-نصیریان-و-محمد-علی-کشاورز


فعالیت های خارج از بازیگری علی نصیریان :

از جمله فعالیت علی نصیریان بازی در تعداد بی شماری تئاتر است که تا کنون توانسته با نقش خود اثری ماندگار بر جای گذارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
تانگوی تخم مرغ داغ ، اعتراف ، هفت شب با میهمانی ناخوانده در نیویورک ، بازیگر و زنش ، آدم خوابش می گیره و پنجره ها .

 

علی-نصیریان-دورهمی

 
علاقه مندی های دیگر علی نصیریان :

از جمله علایق علی نصیریان ، مسافرت و مرور خاطرات گذشته همراه با همسرش است . 

 

علی نصیریان در سریال های تلوزیونی زیر نیز نقش آفرینی نموده است :  

علی نصیریان با بازی در تعداد بی شماری سریال و مجموعه های تلوزیونی ، توانسته با نقش خود اثری ماندگار بر جای گذارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
قاب خاطره ، جلال الدین ، رویای گنجشک ها ، قلب دوم ، تله فیلم درخت چشمه ، زمین انسان ها ، بهشت و بهار ، تله تئاتر «آدم خوابش میگیره» 
، پرواز در حباب ، میوه ممنوعه ، نیمۀ گمشده ، مهر و ماه ، روشنتر از خاموشی ، تصمیم نهایی ، همسایه ها ، ثقة الاسلام تبریزی ، زمان شوریدگی 
، آژانس دوستی ، تله تئاتر «نیرنگ بازی های آقای اسکابن» ، همشاگردی ها ، نسیم و بهشت گم شده .

 

علی نصیریان در سریال های نمایش خانگی زیر نیز نقش آفرینی نموده است :

علی نصیریان در سال ۱۳۹۵ با بازی در سریال شهرزاد توانسته با نقش خود اثری ماندگار بر جای گذارد .
علی نصیریان در سریال بهشت تبهکاران به کارگردانی و نویسندگی مسعود جعفری جوزانی نقشی دیگر و ماندگار از خود برجای خواهد گذاشت . ساخت سریال بهشت تبهکاران به کارگردانی و نویسندگی مسعود جعفری جوزانی و تهیه کنندگی فتح الله جعفری جوزانی است که فیلمبرداری آن از اواخر مرداد ماه ۱۴۰۱ در شهرک سینمایی غزالی آغاز شده است . انتظار می‌ رود سریال بهشت تبهکاران در زمستان ۱۴۰۲ در شبکه نمایش خانگی انتشار یابد .

 

علی نصیریان در فیلم های زیر نیز هنرمندی کرده است :

علی نصیریان با بازی در تعداد بی شماری فیلم سینمایی توانسته با نقش خود اثری ماندگار بر جای گذارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
امپراطور جهنم ، حکایت دریا ، ایران برگر ، شکارچی شنبه ، پستچی سه بار در نمی زند ، جزیره آهنی ، شاه خاموش ، دیوانه ای از قفس پرید ،  زندانی 717 ، کمیته مجازات ، برج مینو ، بوی پیراهن یوسف ، شعله های خشم ، عشق من شهر من ، پول خارجی ، دل نمک ، روز باشکوه ،
سال های خاکستری .

 

1402.10.14
Free Download

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

فیلم و سریال تصادفی


توجه ! قسمت 14 زوداک ( قسمت 2 فینالیست ها ) منتشر شد .