جستجو

سریال جنگل آسفالت

سحر دولتشاهی و اطلاعات کامل از زندگي و آخرين عکسهاي خصوصي و همسر و فرزندانش

فیلم نایس سحر دولتشاهی یکی دیگر از هنرمندان فعال در عرصه بازیگری است که سحر دولتشاهی با هنرمندی و نقش آفرینی در فیلم و سریال های گوناگون ، توانسته در زمره بازیگران برجسته قرار گیرد . سحر دولتشاهی همچنین در عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون و اخیرا در عرصه نمایش خانگی فعالیت های چشمگیری داشته و میتوان گفت سحر دولتشاهی با نقش آفرینی های بیاد ماندنی و گیرای خود ، یکی از عناصر موفقیت و پربیننده بودن سریال های نمایش خانگی است .

سحر دولتشاهی و شرح مختصری از زندگی و بیوگرافی سحر دولتشاهی همراه با تصاویر سحر دولتشاهی و آثار منخب و برگزیده سحر دولتشاهی را در عرصه تئاتر ، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و همچنین مجموعه های نمایش خانگی را در ادامه این مطلب میتوانید مطالعه نمایید . با بخش بیوگرافی سحر دولتشاهی فیلم نایس همراه شوید .

 

 

سحر-دولتشاهی

زندگینامه بازیگر برجسته سحر دولتشاهی :

سحر دولتشاهی متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران و فارغ التحصیل رشته های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه می باشد . حرفه سحر دولتشاهی
بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است . مادر سحر دولتشاهی نائب رئیس فدراسیون شنا و پدرش مهندس و گردانده فعال تور های دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور است .
حضور در صحنه تئاتر بود که منجر به آشنایی سحر دولتشاهی با رامبد جوان شد . سحر دولتشاهی در ۲۷ اسفند ۸۷ با رامبد جوان بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما ازدواج کرد و سپس در سال ۱۳۹۳ ، سحر دولتشاهی که همسر دوم رامبد جوان بود از او جدا شد . سحر دولتشاهی در عین حال که در سال ۱۳۹۳ ، سال شلوغی داشت اما به گفته خودش تنهایی لذت بخشی هم داشته است . 

 

سحر-دولتشاهی-بازیگر


شرح کلی حرفه بازیگری سحر دولتشاهی :

فعالیت سحر دولتشاهی از سال ۷۷ به بعد با بازی در تئاتر های دانشجویی شروع شد . بعد از آن با بازی در فیلم فرزند صبح اولین حضور سینمایی خود را تجربه کرد ، سپس با سریال کتابفروشی هدهد وارد قاب تلویزیون شد . بازی سحر دولتشاهی در سریال مسافران ساخته همسر سابقش رامبد جوان در نقش آدم فضایی بسیار مورد پسند قرار گرفت و موجب شد خیلی زود به شهرت برسد .

 

سحر-دولتشاهی-جشنواره

 


نقش های برجسته سحر دولتشاهی :

سحر دولتشاهی در فیلم های بسیاری ایفای نقش زیبا و برجسته دارد :
فراموشی به کارگردانی مسعود مددی در سال 1386 .
اخراجی به کارگردانی مهدی کرمپور در سال 1386 .
یک اسم به کارگردانی بیژن میر باقری در سال 1388 .
گنجینهٔ شرق به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1389 .
سوگ به کارگردانی مرتضی فرشباف در سال 1389  

 

سحر-دولتشاهی-جشن-حافظ


جوایز و افتخارات سحر دولتشاهی :

سحر دولتشاهی ، جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان را دریافت کرد .
سحر دولتشاهی ، در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر ، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم عصر یخبندان دریافت نمود .

سحر-دولتشاهی-شجریان


فعالیت های خارج از بازیگری سحر دولتشاهی :

سحر دولتشاهی فارغ التحصیل رشته های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه است که خارج از دنیای بازیگری تمایل به نوشتن و ترجمه کتاب دارد .


علاقه مندی های دیگر سحر دولتشاهی :

سحر دولتشاهی به عنوان شغل بعد از بازیگری دوست دارد نویسنده باشد . یعنی یکی از علایق و ایده آل زندگی او نویسندگی و تئاتر است .

سحر دولتشاهی در آثار هنری مثل تئاتر نیز ایفای نقش کرده است : نیمروز خواب آلود ، مرغ دریایی ، قوی تر ، دوشیزه ژولی ، زائر ، خبر هایی از تهران 2 ، کلاغ و دوچرخه ، بی شیر و شکر و هی مرد گنده گریه نکن . 

 

سحر دولتشاهی در سریال های تلوزیونی زیر نیز نقش آفرینی نموده است :  

سحر دولتشاهی در سریال های تلوزیونی بسیاری ایفای نقش نموده است :
کتاب فروشی هدهد به کارگردانی مرضیه برومند در سال 1386 .
مسافران به کارگردانی رامبد جوان در سال 1388 .
نابرده رنج به کارگردانی علیرضا بذرافشان در سال 1388 .
توطئه فامیلی به کارگردانی رامبد جوان در سال 1389 .  

 

سحر دولتشاهی در سریال های نمایش خانگی زیر نیز نقش آفرینی نموده است :
سحر دولتشاهی توانسته در بسیاری از سریال هایی که از شبکه خانگی پخش شده است ، ایفای نقش نماید :
قلب یخی ، فصل سوم به کارگردانی سامان مقدم .
شهرزاد ، فصل دوم به کارگردانی حسن فتحی .
سحر دولتشاهی در سریال "افعی تهران" به کارگردانی سامان مقدم ایفای نقش کرده است . سریال "افعی تهران" در زمستان ۱۴۰۲ از شبکه نمایش خانگی قابل پخش است .

 

سحر دولتشاهی در فیلم های زیر نیز هنرمندی کرده است :

سحر دولتشاهی در فیلم های بسیاری توانسته ایفای نقش کند :
لابی ، ارادتمند ؛ نازنین بهاره تینا ، بارکد ، وارونگی ، دلم می خواد ، شکاف ، عصر یخبندان ، مستانه ، نیمرخ ها ، متروپل ، آسمان زرد کم عمق ، دونده زمین ، طلا و مس ، فرزند صبح ، وقتی همه خوابیم و میم مثل مادر . 

1402.10.14
Free Download

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

فیلم و سریال تصادفی


توجه ! قسمت 14 زوداک ( قسمت 2 فینالیست ها ) منتشر شد .