جستجو

سریال جنگل آسفالت

اردشیر رستمی فرزند خوانده بهزاد فراهانی و اطلاعات کامل از زندگي و آخرين عکسهاي خصوصي و همسر و فرزندش آردوش

فیلم نایس اردشیر رستمی یکی دیگر از هنرمندان فعال در عرصه بازیگری است که اردشیر رستمی با هنرمندی و نقش آفرینی در فیلم و سریال های گوناگون ، توانسته در زمره بازیگران برجسته قرار گیرد . اردشیر رستمی همچنین در عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون و اخیرا در عرصه نمایش خانگی فعالیت های چشمگیری داشته و میتوان گفت اردشیر رستمی با نقش آفرینی های بیاد ماندنی و گیرای خود ، یکی از عناصر موفقیت و پربیننده بودن سریال های نمایش خانگی است .

اردشیر رستمی و شرح مختصری از زندگی و بیوگرافی اردشیر رستمی همراه با تصاویر اردشیر رستمی و آثار منخب و برگزیده اردشیر رستمی را در عرصه تئاتر ، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و همچنین مجموعه های نمایش خانگی را در ادامه این مطلب میتوانید مطالعه نمایید . با بخش بیوگرافی اردشیر رستمی فیلم نایس همراه شوید .

اردشیر رستمی

 

 

زندگینامه بازیگر برجسته اردشیر رستمی :

اردشیر رستمی متولد ۲۶ مرداد  ۱۳۴۹ در آذربایجان شرقی - تبریز و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته تئاتر و سینما است .
اردشیر رستمی با شهلا پیرجانی که شاعر است ازدواج کرده و ثمره این ازدواج فرزندی بنام آردوش است .  اردشیر رستمی درباره همسرش این گونه عنوان می کند که : همسرم یکی از بهترین زنان دنیاست که خداوند او را به من داده است و من همیشه قدردان زحمات او هستم .
اردشیر رستمی بخاطر وضعیت بد خانواده مدتی با فروختن بستنی و بساط دستفروشی گذران زندگی نی کرده است .
اردشیر رستمی در سن ۲۳ سالگی از طریق دوست صمیمی اش آذرخش پسر بهزاد فراهانی به خانه آنها رفت و مدت ۵ سال را با آنها زندگی کرد . بهزاد فراهانی اردشیر رستمی را فرزند خوانده خود می داند که در کنار شقایق ، گلشیفته و آذرخش با هم خوش هستند . بهزاد فراهانی درباره اردشیر رستمی چنین می گوید :
اردشیر نوجوانی بود که سخت کار می کرد و گفتم به خانه من بیا و او هم جزیی از خانواده من شد . زمانی که به خاته من آمد ، جای خودش را در خانه من باز کرد و با پسرم و دو دختر هیچ تفاوتی نداشت و تا ۲۷ – ۲۸ سالگی ماند و بعد هم ازدواج کرد و رفت .

شرح کلی حرفه بازیگری اردشیر رستمی :

شروع فعالیت اردشیر رستمی در بازیگری با سریال شهریار بود . به عنوان نخستین تجربه بازی در تلویزیون ، نقش شهریار به شهرت رسید . سپس با فیلم نارنجی پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی وارد سینما شد .

اردشیر رستمی -بازیگر


نقش های برجسته اردشیر رستمی :

اردشیر رستمی بازیگری را با سریال شهریار به کارگردانی کمال تبریزی شروع و سپس در فیلم سینمایی نارنجی‌پوش ، در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی و تهیه‌ کنندگی داریوش مهرجویی درخشید .

 
جوایز و افتخارات اردشیر رستمی :

از اردشیر رستمی در بعضی محافل قدردانی شده است ولی تا کنون جوایزی دریافت نموده اند .


فعالیت های خارج از بازیگری اردشیر رستمی :
اردشیر رستمی به جز بازیگری در مشاغل مختلفی از جمله کاریکاتوریست ، تصویرساز ، مجسمه‌ساز ، معمار ، طراح لباس و شاعری مشغول

می باشد .


علاقه مندی های دیگر اردشیر رستمی :

از جمله علایق اردشیر رستمی فعالیت در زمینه شاعری ، نویسندگی ، کاریکاتوری ، تصویر سازی و مجسمه‌ سازی است .
اردشیر رستمی از نوابغ شعر و ادبیات است که بیش از هزار شعر را در ذهن خود جای داده است . اردشیر رستمی نقاش است و به سفر و طبیعت گردی علاقه وافر دارد .

اردشیر رستمی کراوات را دوست دارد و می گوید : کراوات تیپ ام را می سازد و اینو می زنم تابوهای ذهنم را بشکونم ، خیلی از دوستام و بسیجی ها می گویند تو معلوم حالی اما ما ممنوع حالیم .
اردشیر رستمی ترک زبان است و طرفدار تیم تراکتور ، دوست دارد وارد عرصه خوانندگی هم بشود و تابحال تمرین و آزمایش کرده و یکسری برنامه ها دارد .

 

اردشیر رستمی در سریال های تلوزیونی زیر نیز نقش آفرینی نموده است :  

مجموعه زیبای زندگی زنده یاد استاد شهریار

 

اردشیر رستمی در سریال های نمایش خانگی زیر نیز نقش آفرینی نموده است :
مجموعه دفتر یادداشت در ژانر کمدی و جنایی به کارگردانی کیارش اسدی‌ زاده است که اردشیر رستمی با نقش تیام با ستارگان سینما از جمله رضا عطاران ، حسن معجونی ، مینا ساداتی ، کاظم سیاحی ، بیژن بنفشه‌خواه و... هم بازی شده است .

 

اردشیر رستمی در فیلم های زیر نیز هنرمندی کرده است :

نارنجی‌پوش
لانتوری
صبح آخرین روز
قبله عالم

اردشیر رستمی تا کنون چندین کتاب منتشر کرده است :
دیگ دودزده 1379 فرهنگ کاوش ، تیله‌ ها 1383 میرکسری ، شب هزار و دومنقاش 1384 نشر چشمه ، شهروند خط صفر 1384 دنیای نواناری‌ ها ، نقاش 1385 فرهنگ گسترآفتاب مهتاب ، ساخلامازتصویرگر 1386 به شیوه همه مادران‌ و ...

1402.11.20
Free Download

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

توجه ! قسمت 13 آمرلی منتشر شد .